donderdag 21 juli 2011

Virtueel Centrum Jeugd en Gezin (www.jongin.nl)




Aan adolescenten die op zoek zijn naar jongereninformatie en een digitaal platform willen, biedt de website Jongin.nl uitkomst. En deze site heeft bovendien een portalfunctie voor hulpverleners ...

Wat is Jongin?
Jongin is een concept waarmee gemeenten met minimale inzet een eigen, digitaal communicatieplatform voor en met hun jeugd creëren dat bewezen werkt. Attractief én informatief. Een uitgelezen virtueel Centrum Jeugd en Gezin voor jongeren! Ook andere organisaties of welzijnsaanbieders kunnen zo gemakkelijk met hen in contact komen.

Interactief
Jongin biedt fun en facts voor jongeren van ca. 12 tot 23 jaar. Over alles waar zij mee zitten of vragen over hebben. Zo’n 80% is landelijk vergaarde content; 20% verzamelt de organisatie die het jongin-concept afneemt zelf, sámen met jongeren. De voor jongeren essentiële interactiemogelijkheden zijn uiteraard aanwezig.

Content
Op een Jongin-site wisselen landelijk gevalideerde en lokale life style informatie elkaar af. De site geeft bijvoorbeeld antwoord op vragen als hoeveel een jongere verdient met een bijbaantje, waar hij heen kan gaan met een probleem, hoe hij een vriend kan helpen die aan de drugs is, waar hij leuk kan uitgaan. De site heeft een portalfunctie voor hulpverleners. Bovendien zijn er eenvoudige interactiemogelijkheden. Deze maken het uitwisselen van ervaringen gemakkelijk. Een must have op een jongerensite want jongeren luisteren vooral naar elkaar.






vrijdag 15 juli 2011

Nieuwe publicatie: Voicework in music therapy

Sylka Uhlig, docent muziektherapie bij de Creatieve Therapie Opleidingen, is samen met Felicity Baker redacteur van het boek Voicework in music therapy. Deze publicatie is onlangs verschenen bij de gerenommeerde uitgeverij Jessica Kingsley en zal deze zomer worden gepresenteerd op het World Congress for Music Therapy in Seoul, Zuid Korea.

Muziektherapeuten uit de gehele wereld, van Canada tot Australië en van Denemarken tot Japan, hebben bijdragen geleverd. Hoofdstuk 3, "Rap and singing for emotional and cognitive development of at-risk children: development of a method" is door Sylka Uhlig geschreven.

Meer informatie is te vinden op de website van Jessica Kingsley Publishers en is onder andere verkrijgbaar bij bol.com. Het boek is te leen in Studiecentrum Kapittelweg, plaatscode 607.54 VOIC.

AD